شروع عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول

عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد با حضور وزرای نیرو، اقتصاد، جمعی از مقامات استانی به همراهی مدیران عامل گروه مپنا و شرکت توسعه یک آغاز شد.

با حضور علی اکبر محرابیان “وزیر نیرو”، سید احسان خاندوزی “وزیر اقتصاد و دارایی”، محمد اولیا”مدیر عامل گروه مپنا” ابوطالب نیازی “جانشین مدیر عامل حوزه برق” و فریدون هنری “مدیر عامل شرکت توسعه یک مپنا” به همراهی جمعی از مسئولان استان گلستان عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول آغاز شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در آغاز مراسم اجرایی پروژه اظهار کرد: استان گلستان سال‌های زیادی است که به دلیل ناترازی تولید و مصرف آب و برق از کمبود زیرساخت‌های اقتصادی رنج می‌برد که در راستای توجه به رونق تولید، اشتغال و صنعت، دولت سیزدهم جبران این ناترازی را مورد توجه دارد.

تکمیل فاز بخار نیروگاه علی‌آبادکتول با اعتبار پیش‌بینی شده ۴۵۰ میلیون یورو با اخذ مصوبه شورای اقتصاد، اخذ پروانه احداث از وزارت نیرو، انعقاد تفاهم‌نامه بین سهامداران نیروگاه، پیگیری انعقاد قرارداد EPC احداث با شرکت «مپنا» و مکاتبه صندوق توسعه ملی در خصوص بررسی طرح و تضامین برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز انجام شده و رسما عملیات اجرایی پروژه آغاز شد.

به گفته مدیرعامل نیروگاه علی آباد کتول این طرح در دوران ساخت برای ۷۰۰ نفر شغل مستقیم و برای ۳۰۰ نفر شغل غیرمستقیم را به همراه دارد و در دوران بهره‌برداری نیز برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

اخبار