تحویل موقت واحد سوم گازی نیروگاه سمنان

تحویل موقت واحد سوم گازی نیروگاه سمنان در روز یکشنبه یکم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ توسط کارفرما به شرکت شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک) ابلاغ شد.

پروژه نیروگاه گازی سمنان شامل دو توربین گازی MAP 2B به ظرفیت هر کدام 183مگاوات (مجموعاً 366 مگاوات) در شرایط ایزو(ISO) است. این نیروگاه در کیلومتر ۱۰ جاده سمنان به دامغان قرار دارد. کارفرمای این پروژه، شرکت تولید انرژی سامان سمنان و مشاور نیز شرکت مشاور نیرو است.
ظرفیت پست نیروگاه سمنان ۴۰۰ کیلوولت است که مهندسی، تأمین تجهیزات و احداث آن در محدوده کاری کارفرمای پروژه تعریف شده است.
شرکت توسعه یک مپنا عملیات اجرای ساخت این نیروگاه را ۲۵ دی سال ۱۳۸۷ آغاز کرد و اولین واحد این نیروگاه در دی ماه ۱۳۸۹ یعنی دو سال بعد سنکرون شد.
واحد سوم و چهارم این پروژه شامل بخش‌های خرید تجهیزات مورد نیاز، طراحی و خدمات مهندسی و همچنین راه‌اندازی در بهمن ماه ۱۴۰۰ با کارفرمای پروژه منعقد شد. سومین واحد این نیروگاه در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ و واحد چهارم نیز در فروردین ماه ۱۴۰۲ با شبکه برق سراسری سنکرون شد.
گفتنی است با تحویل موقت این واحد، مجموع واحدهای تحویل موقت شده شرکت توسعه یک به ۱۵۰ واحد و ظرفیت آن به ۲۰هزار و ۲۳۳ مگاوات می‌رسد.

اخبار