بازدید وزیر نیرو از نیروگاه شهید سلیمی نکا

وزیر نیرو در بازدید از پروژه طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی نکا، تکمیل دو واحد گازی و یک واحد بخار در این نیروگاه را در راستای رفع ناترازی تولید و تقاضای مصرف برق منطقه، کارآمد توصیف کرد.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، محمود صادقی، مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی و فریدون هنری، مدیر عامل شرکت توسعه یک از پروژه طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی نکا روز جمعه یکم دی ماه 1402 به منظور بررسی راهکار‌های رفع مشکلات ناترازی وضعیت برق استان مازندران بازدید کردند.

علی‌اکبر محرابیان در این بازدید با اشاره به روند فزاینده مصرف برق در مازندران گفت: در راستای رفع ناترازی تولید و تقاضای مصرف برق منطقه، دو واحد گازی و یک واحد بخار با آخرین فناوری‌ها در این نیروگاه در حال اجراست.

او نوسازی و استقرار واحد‌های جدید در نیروگاه نکا را ضروری دانست و افزود: برای رفع ناترازی تولید و پاسخگویی به تقاضای موجود استان لازم است طرح‌هایی در منطقه نکا و غرب مازندران اجرا شود که برنامه‌ریزی لازم انجام شده و در تلاش هستیم که بتوانیم این ناترازی را رفع نماییم.

محرابیان با بیان اینکه بخشی از نیاز مازندران از طریق خطوط انتقال فشار قوی از استان‌های دیگر تامین می‌شود، اظهار داشت: استقرار نیروگاه‌های در منطقه موجب تسهیل در تامین برق، کاهش تلفات و پایداری شبکه می‌شود.

وزیر نیرو همچنین از روند پیشرفت کار عملیات لایروبی حوضچه آرامش واحدهای بخاری نیروگاه نکا بازدید کرد.

در سالهای اخیر سرعت گرفتن روند کاهش سطح آب دریای خزر و به تبع آن کاهش سطح حوضچه آبگیر، نیروگاه نکا را با چالش جدی محدودیت تولید مواجه کرده است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت نامی 2هزار و 214 مگاوات از چهار واحد بخار 440 مگاواتی و یک بلوک سیکل ترکیبی شامل دو واحد گازی هر یک با قدرت نامی 137.6 مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت 160 مگاوات و دو واحد توربین انبساطی با قدرت نامی هرکدام 9.4 مگاوات تشکیل شده است.​

اخبار